Pages

Friday 29 October 2010

Blomster-Språket til Blomster

Blomster har i uminnelige tider blitt forbundet med symboler og overførte betydninger. Her har du noen av de vanligste.

Blomstenes farge:
Rød: Jeg lengter etter deg.
Mørkerød: Jeg venter på deg.
Rosa: Jeg er forelsket i deg og lover deg troskap.
Orange: Jeg er din venn.
Gul: Du er solen i mitt liv.
Hvit: Jeg tror på din kjærlighet og jomfruelighet.
Lilla: Jeg ønsker deg lykke og hell.
Blå: Jeg lover å bli ved din side til døden skiller oss.
Bukett med røde, hvite og blå blomster betyr å fri.

Spesielt for roser:
Rød rose: Jeg elsker deg.
Hvit rose: Uskyldig, platonisk kjærlighet, men også jomfruelighet og renhet.
Lilla rose: Symboliserer mistenksomhet og misunnelse.
Fersken: Unnskyld.
Gul rose: Jeg håper… (Noen forbinder også gult med falskhet…)
Nyperose (taggete): ?Jeg forsvarer deg?.
Små røde: Alt er nytt for meg, gi meg litt tid.

Du finner flere tips om blomsteraiai.no

No comments:

Post a Comment